Op de homepage hebben jullie al kort wat over mij kunnen lezen. Maar jullie willen vast wel iets meer weten. Ik ben dus Nancy, 40 jaar en trotse moeder van twee geweldige dochters van 14 en 16 jaar. 

Als geen ander weet ik dat het bij kinderen, ondanks alle aandacht, liefde en energie niet altijd vanzelfsprekend goed of soepel gaat. Omdat mijn beide kinderen hoogbegaafd, hoog sensitief en nieuwetijdskinderen zijn, zijn er best veel uitdagingen geweest voor hun om zich staande te houden op school en in de maatschappij. 

Voordat ik Buro Kosmos begon ben ik altijd werkzaam geweest in het basisonderwijs. Niet alleen thuis, maar ook in mijn werk in het onderwijs zag ik zeer regelmatig kinderen zijn die niet in het huidige onderwijssysteem of de maatschappelijke norm passen.

Na mijn opleidingen Sociaal Pedagogisch Werk en (deels) de IPABO ben ik gestart in de kinderopvang. Daarna ben ik doorgestroomd naar het basisonderwijs, waar ik o.a. heb gewerkt als (kleuter) juf, onderwijsondersteuner en een plusklas hoogbegaafdheid heb opgezet. Toch voelde ik altijd de drang om juist alle kinderen die extra aandacht nodig hadden (niet met rekenen en taal, maar juist op emotioneel en energetisch gebied) nóg meer aandacht en tijd te geven. Daarom besloot ik de opleiding tot intern begeleider te gaan doen. Ik hoopte als ib-er echt verschil te kunnen maken voor kinderen, maar ik kwam er achter dat ik mij in de rol van intern begeleider erg beperkt voelde door zaken als geld, papierwerk, “hokjes denken”,  schoolbesturen, wachtlijsten en bureaucratie. Wat ik wél enorm leuk vond waren de 1 op 1 gesprekken met de kinderen waarvan ik voelde dat ze heel waardevol waren voor de kinderen zelf, maar ook voor mij. Ik zag de kinderen groeien in zelfvertrouwen, vervelende gebeurtenissen een plekje geven, balans vinden in wie ze zijn en rust vinden bij zichzelf. 

In het huidige onderwijssysteem word er ook vaak gezocht naar oplossingen die het kind naar de gemiddelden sturen of zelfs te veranderen. Ik vind het veel belangrijker dat kinderen zichzelf blijven, zich goed voelen bij wie ze zijn, zichzelf begrijpen en dit om kunnen zetten in kracht waarmee ze zich staande kunnen houden op een autonome manier. Mijn passie voor werk waarin het erom gaat wie het kind in essentie is, is steeds groter geworden. Daarom ben ik de opleidingen coaching en de opleiding speltherapie gaan volgen. (Als je meer wil weten over de trainingen, cursussen en opleidingen die ik de afgelopen 20 jaar heb gevolgd, onderaan deze pagina staat een lang en saai stukje waar je het kunt nalezen)

Sinds de geboorte van mijn oudste dochter is mijn interesse voor holisme, antroposofie en spiritualiteit steeds meer gegroeid en is inmiddels een levenswijze geworden die onlosmakelijk met mij als mens, en daardoor ook als coach, verbonden is. Toen ik Buro Kosmos startte was het dus heel vanzelfsprekend dat dit ook de visie is die ik uit wil dragen in mijn praktijk. 

Verder kan ik je nog vertellen dat ik hou van fotograferen, muziek en dansen, oude meubeltjes opknappen, de natuur & dieren, lekker (Aziatisch) eten, meditatie, koffie (op een terrasje), wandelen met m’n hond, creativiteit en LP’s verzamelen.

 

Groet, Nancy 

 

 

 

Tijdens het coachen gebruik ik naast mijn kennis als ervaringsdeskundige ook de jarenlange ervaring in het onderwijs en natuurlijk daarbij de kennis vanuit de volgende opleidingen, trainingen en cursussen:

  Opleidingen

  • Coaching (2020)
  • Speltherapie (2020)
  • Intern begeleider (2017)
  • Ik leer anders (2015)
  • Coach bij hoogbegaafdheid (2015)
  • ABC Jij maakt het verschil (2013)
  • Novilo, talentonderwijs in de praktijk, meer en hoogbegaafdheid (2013)
  • NJI oudercontacten, gesprekstechnieken en pedagogisch adviseren (2009)
  • Hogeschool IPABO, prop. (2000)
  • Sociaal Pedagogisch werk (1997)

Trainingen en cursussen:

  • Reggio Emilia
  • Temperamenten
  • Omgaan met hooggevoeligheid
  • Sociaal-emotionele ontwikkeling bij het schoolkind
  • Kindertekeningen analyseren
  • Opvallend gedrag bij peuters en kleuters
  • Spraak en taal jonge kind
  • Succesvol pedagogisch handelen
  • SLO leerdoelen in de praktijk
  • Training EDI-model (expliciete directe instructie)
  • Transactionele analyse
  • Groepsdynamica
  • Kinderen met autisme en aanverwante stoornissen
  • Peuters SpelenderWIJS
  • RIG/RIV (gezondheid/veiligheid kinderopvang)
  • VVE methodieken allround
  • Pientere peuters & slimme kleuters
  • Triple P, positief opvoeden
  • Vraag gestuurd en competentie gestuurd werken
  • BHV en EHBO
  • Beweegkriebels
  • Thomas Gordon-training
  • Effectieve communicatie
  • Innovatie management
  • Kinderen die opvallen
  • Meldcode kindermishandeling
  • Praktijkbegeleider OVDB
  • Vormtekenen (van Dick Bruin)
  • Nat in nat schilderen (van Dick Bruin)